Akut krisepsykolog / Psykologisk debriefing
– med autoriseret krisepsykolog Tom Steen Jensen, der har arbejdet med psykologisk debriefing siden 2017.
Hvornår er der behov for akut krisehjælp / psykologisk debriefing?
Der kan være behov for akut krisehjælp, også kaldet psykologisk debriefing (herefter), i forbindelse med en hvilken som helst alvorlig hændelse. Det kan være på grund af et dødsfald, arbejdsulykke, trafikuheld, overfald, vold, terror eller lignende.
Der kan være behov for psykologisk debriefing for alle direkte involverede i en voldsom hændelse, vidner til hændelsen eller pårørende til disse.
Som autoriseret krisepsykolog rykker jeg ud med meget kort varsel, ofte er det få timer, med psykologisk debriefing efter en hvilken som helst voldsom traumatiserende hændelse.
Du kan også opnå værdi for din organisation ved at have mig tilknyttet som Virksomhedens foretrukne erhvervspsykolog – jeg investerer tid i, at vi kommer til at kende hinanden – så kan du eller din HR-funktion undgå at skulle starte forfra, hver gang I skal have hjælp eller støtte til en eller anden ledelses- eller personaleproblematik.
Hvad er akut krisehjælp / psykologisk debriefing?
Psykologisk debriefing er en struktureret samtaleproces efter en alvorlig akut opstået hændelse, krise, ulykke eller lignende.
Psykologisk debriefing har den bedste effekt, hvis det gennemføres indenfor de første 24 til 48 timer efter hændelsen. Akut krisehjælp skal ikke være obligatorisk, men alene et tilbud til de involverede.
Formålet med psykologisk debriefing er at forebygge og mindske risikoen for efterfølgende mulige psykiske traumer, der ubehandlet kan være særdeles belastende for den enkelte.
Hvem kan have behov for akut krisehjælp / psykologisk debriefing?
Psykologisk debriefing kan typisk målrettes til flere forskellige kategorier af involverede i forbindelse med en alvorlig hændelse.
Det kan være
- de direkte involverede som fx kan være årsag til eller direkte ofre for hændelsen
- de professionelle involverede fx politi, redningsmandskab, lærere, sundhedsfaglige, ansatte på offentlige institutioner eller lignende
- vidner til hændelsen eller akutte hjælpere, der har været mere eller mindre involverede i eller ved hændelsen
- pårørende til nogle af de tidligere nævnte.
Hvad siger andre …
Hvem bestiller og hvordan bestilles akut krisehjælp / psykologisk debriefing?
Psykologisk debriefing vil typisk være et behov for og blive rekvireret af virksomheder, institutioner, organisationer eller andre, der på en eller anden måde er ansvarlige for stedet for hændelsen, for de involverede eller de maskiner, materialer eller lignende, der er involverede i hændelsen.
Hvis du har behov for min hjælp til psykologisk debriefing, så send mig straks en sms til 22752000 med teksten PSYKOLOGISK DEBRIEFING (med store bogstaver), efterfulgt af dit fulde navn, organisation/virksomhed, og et enkelt ord, der beskriver hændelsens art, fx overfald, arbejdsulykke eller lignende. Så ringer jeg tilbage så snart som muligt.
Hvis der er tale om enkeltpersoners involvering i en voldsom hændelse vil psykologisk debriefing typisk skulle rekvireres gennem en forsikringsordning, der så rekvirerer en krisepsykolog.
Om krisepsykolog Tom Steen Jensen
Som uddannet autoriseret krisepsykolog bliver jeg kaldt akut ud til psykologiske debriefing, og jeg har arbejdet med mange forskellige hændelser såsom arbejdsulykker, voldelige overfald, trafikulykker og lignende.
Du velkommen til at læse mere om mig, se nærmere på mit cv eller se de tilbud jeg har til virksomheder eller til private.
Priser for psykologisk debriefing
Akut krisehjælp / psykologisk debriefing har typisk en varighed på 2-3 timer for max 20 personer. Pris: 7.000 kr.
Hvis der er mere end 20 personer, vil den psykologiske debriefing typisk blive opdelt efter behov og grad af involvering og dermed blive gentaget dog med mulighed for forskelligt indhold og struktur. Ved mere end 20 personer og behov for opdeling. Pris: 14.000 kr.
Alle priser er plus moms og kørsel.

Stress er et menneskes sunde reaktion på et usundt miljø
Der er mange forskellige meninger om, hvad stress er og hvorfor nogle bliver ramt af stress. En praktisk definition på stress er, som overskriften siger, at

Tinnitus – kan man fjerne eller behandle det?
Tinnitus er en invaliderende lidelse, der påvirker den daglige trivsel, og det kan være altødelæggende for humøret, for social omgang og ikke mindst for koncentration,

INFOSKÆRME med oplysning om telefonkø er en STRESSFAKTOR
Ugens gode oplevelse med en stressramt. Ved første samtale med en stressramt klient, der arbejder i en større supportafdeling, talte vi om afdelingens ophængte infoskærme.